Tyvärr har vi blivit försenade med fakturor till Laholm men de är på väg om du inte redan fått den. Med tanke på vår försening har vi flyttat fram förfallodatum för boende i Laholm till 15 mars 2024.
Fakturan avser fasta avgifter samt en beräkning av din preliminära förbrukning fram till och med den 29 februari. Om du vill lämna din mätarställning för en mer korrekt fakturering så går det bra att mejla till avlasning@lbva.se. Om du ska flytta så meddela oss senast en månad i förväg så fakturerar vi utefter rätt underlag.
Vi erbjuder e-postfakturor till företag och kommer inom kort även att kunna erbjuda detta till privatpersoner. Vi arbetar med att skapa ”Mina sidor” på hemsidan där du framöver ska kunna lämna din mätarställning, se dina fakturor, göra flyttanmälan med mera.
I syfte att minimera faktureringskostnaderna och gynna miljön så vill vi gärna att så många som möjligt väljer att betala via e-faktura eller autogiro tillsammans med e-faktura. Om du inte har internetbank, eller om det är något som är oklart gällande din faktura, så tveka inte att höra av dig.
Du som är företagare och har ett företag som är anslutet till Peppol-nätverket kommer att få din faktura automatiskt som elektroniskt om du har registrerat företagets organisationsnummer. Om du har flera företag och flera peppol-id måste du ansöka om e-faktura.
Nedan ser du ett exempel på hur det kan se ut när du ansluter ett företag till autogiro i din internetbank.
Kundservice LBVA
Telefon: 010-164 60 00, helgfri mån-tor kl. 07.00-17.00, fredag samt dag före helg 07-16
E-post: kundservice@lbva.se
När du har läst av din vattenmätare går det bra att maila information om mätarställningen till avlasning@lbva.se Glöm inte att även ange adress, mätarnummer eller fastighetsbeteckning.